ARTIKEL BOMBASTIK

Sunday, June 28, 2015

DAP...apa moral anda ? SIRI 3



Semasa pemilihan pimpinan PAS 2013,ada pertandingan pimpinan sehingga peringkat Timbalan Presiden.Tetapi tiadalah ketara perbezaan pendapat dan kritikan.Dan DAP tida sentuh langsung tentang pemilihan ini.

Sebaik sahaja Langkah Kajang gagal dan pemilihan Presiden PAS menjadi Timbalan Ketua Ulamak Dunia di bawah Dr Yusof Qaradawi, kita melihat 2 perubahan drastik berlaku :

1) Pimpinan AJK terutama MP Shah Alam,MP Sepang,MP Kuala Krai,MP Parit Buntar mula mengkritik Presiden secara terbuka.Timbalan Presiden juga sekadar "mendengar" dan tidak membela.

2) Dalam waktu yang sama DAP melalui lidah Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang mula menghentam Presiden PAS secara peribadi.

Kita melihat seperti satu skrip yang di olah cantik, disusun rapi dan sistematik.Matlamatnya memburukkan pimpinan ulamak terutama peribadi Presiden.

Sebenarnya pimpinan PAS yang anti-Presiden asalnya sekadar untuk menguasai pimpinan tertinggi PAS.Perancangan itu berjaya melalui Pemilihan tahun 2013.

Persoalannya bagaimana DAP turut sama untuk pemilihan Muktamar 2015 ini?Kita tidak nafikan memang ada  "satu team" mengandungi pelbagai NGO Islam untuk "menguasai" PAS melalui perancangan sejak era Reformasi 1998.

Tetapi kita hairan bin ajaib,bagaimana pelbagai NGO Islam ini rela dan bersedia menjadi "boneka,patung,budak suruhan dan hamba" kepada Lim anak beranak ini?

Ahli dan penyokong PAS memang meraikan perbezaan pendapat seperti sebelum Langkah Kajang.Ini terbukti dengan kemenangan Mat Sabu sebagai Timbalan Presiden dan Geng 18.

Tetapi apabila DAP beria-ria benar campurtangan dalam Pemilihan 2015,satu kehairanan di fikiran ahli dan penyokong PAS.
Mengapa dan kenapa?Apa muslihatnya?

Sama juga dengan setiap pilihanraya di negara Islam,Amerika ambil peranan untuk bentuk persepsi pengundi dan rakyat negara tersebut dengan isu dan peranan media.Dalam soal Pemilihan Muktamar PAS  2015 ini,DAP bertindak seperti peranan Amerika!

Jika Singapura sebagai Israel Timur.....DAP pula apa label selayaknya untuk mereka?

 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...